بهترین شبکه های اجتماعی که هر بازاریاب باید در آن باشد

شبکه های اجتماعی برتر که هر بازاریاب باید در آن باشد

چکیده مقاله :
در حوزه دیجیتال مارکتینگ چه تازه وارد باشید چه حرفه ای با تجربه، بدون شک درک می کنید که گنجاندن رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی موفق چقدر مهم است. با توجه به اینکه بیش از 45 درصد از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، برندها و بازاریابان باید تلاش خود را برای ایجاد محتوای جذاب و کاربردی برای جذب و جذب مخاطبان هدف خود متمرکز کنند. هنگام تعیین اینکه باید تلاش خود را روی کدام سایت متمرکز کنید، ابتدا باید بدانید که مانند کاربران، هر پلتفرم رسانه اجتماعی کاربرد خاصی دارد. بنابراین، محتوایی که به اشتراک گذاشته می‌شود باید به گونه‌ای طراحی شود که مناسب آن سایت شبکه اجتماعی باشد تا جذابیت پیدا کند و علاقه کاربران را به خود جلب کند. در این مقاله می خواهیم بهترین شبکه های اجتماعی و پرکارد را معرفی کنیم.

1- کدام شبکه های اجتماعی برای بازاریابان مهم هستند؟

شبکه های اجتماعی

1. فیس بوک

فیس بوک با سابقه 19 ساله پدربزرگ سایت های شبکه های اجتماعی (با عرض پوزش، مای اسپیس) در نظر گرفته می شود و اغلب اولین انتخاب برای برندهایی است که چیزی برای گفتن یا فروش دارند.

فیس‌بوک که در سال 2004 راه‌اندازی شد، ادعا می‌کند که سهم بازار کاربران رسانه‌های اجتماعی را بیش از دو میلیارد دارد و بر ایجاد جامعه و اشتراک‌گذاری اطلاعات تمرکز دارد. در سال‌های اخیر، فعالیت فیس‌بوک فراتر از روزهای ارسال تصاویر سگ‌های زیبا و عکس‌های سالنامه دبیرستان به یک پلتفرم رسانه اجتماعی قوی‌تر رفته است.

بازاریاب‌ها اکنون گزینه‌های متعددی برای ارتباط با مخاطبان در قالب جریان‌های زنده، گروه‌ها، بازارهای محلی، داستان‌ها، فروشگاه‌های اختصاصی و غیره دارند.

2. اینستاگرام

با بیش از یک میلیارد کاربر فعال و 72 درصد از آنها گزارش داده اند که بر اساس محتوای مشاهده شده تصمیم به خرید گرفته اند، اینستاگرام یک سلاح ضروری در زرادخانه بازاریابی امروزی است.

اپلیکیشن اینستاگرام به‌عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای هنرمندان برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود شروع شد و به سرعت بسیاری از کسانی را که می‌خواستند تمرکز ساده‌تر و بصری‌تری برای اشتراک‌گذاری محتوای خود داشته باشند، پذیرفت. این سایت شبکه اجتماعی از زمان آغاز به کار خود در سال 2010 رشد کرده است و مانند فیس بوک (که مالک اینستاگرام است)، اکنون راه های مختلفی را به بازاریابان ارائه می دهد تا به گفتگوها بپیوندند و به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند.

3. لینکدین

بسیاری از بازاریابان با تمرکز بر ایجاد شغل، شبکه‌سازی و اشتراک‌گذاری با دیگر متخصصان کسب‌وکار، تمایل دارند قدرت ناشی از مشارکت فعال در لینکدین را فراموش کنند.

این پلتفرم رسانه اجتماعی با داشتن بیش از 600 میلیون کاربر، گزینه های زیادی را در اختیار بازاریابان قرار می دهد تا بتوانند به جمعیت هدف خود دست یابند. مانند تمام سایت های شبکه های اجتماعی، رویکرد بازاریابی باید به طور یکپارچه با انتظارات کاربر در حین حرکت در سایت تنظیم شود.

تجارت الکترونیک بسیار کم و واضحی ترویج می شود. با این حال، لینکدین راهی عالی برای برندها برای به اشتراک گذاشتن دانش، ارتباطات، داستان‌ها و نوآوری‌های خود از طریق پست‌ها، مقالات، مشارکت گروهی و موارد دیگر است.

4. توییتر

در حالی که توییتر رشد سایت‌های شبکه‌های اجتماعی جدیدتری مانند TikTok را ندارد، بازاریابان نمی‌توانند مزایای آن را نادیده بگیرند – به‌ویژه آنهایی که جمعیت‌شناختی آن‌ها به سیاست، رویدادها، روزنامه‌نگاری و کسب‌وکارهای کوچک می‌پردازد.

الگوریتم‌های توییتر پیچیدگی کمتری نسبت به سایر سایت‌ها دارند و اشتراک‌گذاری بسیار ساده‌تر است، اما تسلط بر این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک چالش باشد. مانند فیس بوک، توییتر گزارش ارائه می دهد. یک استراتژی موثر در این سایت می تواند یک معدن طلا برای بازاریاب های باهوش باشد.

5. پینترست

برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، Pinterest منحصر به فرد است زیرا بیش از 80 درصد از کاربران آن زن هستند. این پلتفرم رسانه اجتماعی بر به اشتراک گذاری ایده ها تمرکز دارد و به عنوان یک چشم انداز تعاملی یا تابلوی اعلانات عمل می کند که در آن کاربران می توانند دستور العمل های مورد علاقه، کفش ها، بازسازی حمام و موارد دیگر را جمع آوری کنند.

پینترست فرصت کمتری را برای بحث در میان کاربران فراهم می کند اما فرصت بیشتری را برای بازاریابان فراهم می کند تا مشتریان بالقوه را از طریق قیف فروش به سمت تبدیل وب سایت راهنمایی کنند. همچنین برای مشاغل تجارت الکترونیکی که خریداران زن را هدف قرار می دهند، مورد استفاده قرار می گیرد.

6. یوتیوب

این همه ویدیو، همیشه در این پلتفرم رسانه اجتماعی است. تقریبا گزارش شده است که روزانه یک میلیارد ساعت ویدیوی یوتیوب مشاهده می شود و بیش از 75 درصد از این بینندگان مرد هستند.

YouTube ویدیوهایی از همه نوع ویدئویی ارائه می‌دهد، و هیچ محدودیتی برای روش‌های خلاقانه که بازاریابان می‌توانند از مهارت‌های خود برای تبلیغ و دسترسی به برند استفاده کنند وجود ندارد. از آنجایی که ویدئوها اغلب بیشترین تعامل را در سایت های شبکه های اجتماعی دارند، یوتیوب نقطه شروع برندهایی است که به شدت به بازاریابی ویدئویی متکی هستند.

7. TikTok

TikTok که فرزند سایت های شبکه های اجتماعی است، از زمان ادغام با Music.ly در سال 2018 باعث شده است که این پلتفرم به مرز یک میلیارد کاربر برسد. در حالی که اخیراً جنجال‌هایی با تهدیدات دولتی مبنی بر ممنوعیت‌های TikTok به وجود آمده است، تردید وجود دارد که این برنامه حالا حالاها از بین برود.

TikTok که در ابتدا توسط Millennials و Generation Z پذیرفته شد، با موفقیت اجتماعی و ویدیویی را ادغام کرد که به کاربران امکان می‌دهد خلاقیت خود را با ایجاد ویدیوهای کوچک با آهنگ‌های موسیقی پرطرفدار منعطف کنند.

8. تلگرام

تلگرام یک برنامه پیام رسانی است که در چندین پلتفرم موجود است و به دلیل سرعت، امنیت و حفظ حریم خصوصی شناخته شده است. این امکان را به کاربران می دهد تا پیام ها، عکس ها، فیلم ها و فایل های تا اندازه 2 گیگابایت و بیشتر ارسال کنند و از تماس های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. تلگرام همچنین دارای چت های مخفی، پیام های خود ویرانگر و چت های گروهی با حداکثر 200000 عضو است. با تمرکز بر رمزگذاری و احراز هویت دو مرحله ای، به عنوان یک جایگزین امن برای سایر برنامه های پیام رسانی محبوبیت پیدا کرده است. ویژگی منحصر به فرد تلگرام API منبع باز و پشتیبانی از چندین حساب در یک دستگاه است.

9. Reddit

Reddit پلتفرمی است که در آن کاربران ثبت‌نام شده می‌توانند در انجمن‌های مختلف شرکت کنند و تقریباً درباره هر چیزی، از اخبار گرفته تا فرهنگ پاپ، فناوری، و غیره، از جمله برخی از محتوای NSFW، بحث کنند. این همچنین یک پلتفرم جمع‌آوری اخبار اجتماعی و بحث است که در آن کاربران می‌توانند پست‌ها را ارسال کنند، به آن رأی دهند و نظر بدهند. Reddit به زیرمجموعه‌های زیادی تقسیم می‌شود که هر کدام بر موضوع خاصی تمرکز دارند و آن را به منبعی محبوب از اخبار، بحث‌ها و میم‌ها تبدیل می‌کنند. رویکرد جامعه محور آن به کاربران این امکان را می دهد که به محتوا رای مثبت یا منفی بدهند و میزان قابل مشاهده بودن آن را تعیین کنند. به عبارت ساده‌تر، Reddit پلتفرمی است که در آن می‌توانید در مورد موضوعات مختلف، از اخبار جدی گرفته تا میم‌های خنده‌دار، بحث کنید و مطالب را به اشتراک بگذارید.

10. Quora

Quora یک پلتفرم آنلاین است که در آن کاربران می توانند سوالات خود را بپرسند و از سایر کاربران پاسخ دریافت کنند. این وب سایت طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد و به کاربران امکان می دهد موضوعات، افراد و سوالات مورد علاقه خود را دنبال کنند. این منبع به یک منبع محبوب برای به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات تبدیل شده است. Quora همچنین دارای یک اشتراک ممتاز به نام Quora+ است که دسترسی انحصاری به محتوای سازندگان منتخب و تجربه‌ای بدون آگهی را فراهم می‌کند.

11. اسکایپ

اسکایپ یک برنامه ارتباطی است که به شما امکان می دهد با دیگران در برنامه تماس های ویدیویی، صوتی و متنی رایگان برقرار کنید. همچنین دارای ویژگی هایی مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش و اشتراک گذاری فایل است. می توانید از آن برای حفظ ارتباط با دوستان یا کار با همکاران از راه دور استفاده کنید. در حالی که برخی از ویژگی ها مانند تماس با شماره تلفن همراه ممکن است هزینه داشته باشد، Skype یک انتخاب محبوب برای ارتباطات بین المللی است زیرا در دسترس و راحت است. متعلق به مایکروسافت است و در چندین پلتفرم در دسترس است.

12. وبلاگ Tumblr

Tumblr یک پلت فرم میکروبلاگینگ است که در آن کاربران می توانند محتوای چندرسانه ای مانند عکس، فیلم و فایل های GIF را به اشتراک بگذارند. همچنین به کاربران اجازه می دهد دیگران را دنبال کنند و محتوای آنها را در داشبورد خود ببینند. برای جامعه خلاق خود که مردم می توانند هنر، عکاسی و نوشتن خود را به اشتراک بگذارند، محبوب است. برخلاف دیگر پلتفرم های وبلاگ نویسی، استفاده از Tumblr رایگان است و ویژگی های سفارشی سازی گسترده ای را ارائه می دهد. با این حال، برای محتوای طولانی مناسب نیست و نمی توان از آن درآمدزایی کرد. Tumblr یک راه عالی برای هدایت ترافیک به وبلاگ شخصی شما و دستیابی به مخاطبان گسترده تر است.

13. متوسط

Medium یک پلتفرم وبلاگ نویسی آنلاین است که در سال 2012 ایجاد شد و به کاربران اجازه می دهد مقالاتی در مورد موضوعات مختلف بنویسند و منتشر کنند. این سایت با حدود 100 میلیون بازدید کننده ماهانه به یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای انتشار مقالات تبدیل شده است. Medium به دلیل تمرکز بر داستان سرایی و محتوای باکیفیت شناخته شده است. کاربران می توانند بیشتر وبلاگ های اطلاعاتی بنویسند و دیدگاه های خود را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارند. این پلتفرم ویژگی‌هایی مانند مجموعه‌های انتخاب‌شده و توصیه‌های شخصی‌شده را برای کمک به خوانندگان برای کشف محتوای جدید ارائه می‌دهد.

2- دسترسی به مخاطبان خود در مناطق مختلف

بسته به مخاطبان هدف، بازاریابان باید انرژی خود را روی پلتفرم رسانه اجتماعی متمرکز کنند که در دسترس ترین مسیرهای ارتباطی را برای مشتریان آینده آنها فراهم می کند. درک تفاوت‌های ظریف و اعداد هر سایت و همچنین نحوه عملکرد آن مشتریان بر اساس محتوای اشتراک‌گذاری شده ضروری است. یک بوتیک آجری با 10000 فالوور در اینستاگرام ممکن است با هشتگ ها آن را از بین ببرد، اما با توجه به اینکه 70 درصد از کاربران اینستاگرام در خارج از ایالات متحده بدون فروشگاه قوی تجارت الکترونیک هستند، این بوتیک در نهایت مشتریان را در حیاط خلوت خود از دست می دهد.

بازاریابان باید فعالیت های برندهایی را که نمایندگی می کنند در نظر بگیرند و سپس محتوا را بر اساس دسترسی شبکه های اجتماعی ایجاد و به اشتراک بگذارند. با افزایش تعداد کاربران در رسانه های اجتماعی، درک موارد زیر بسیار مهم است:

  • جایی که مشتریان بالقوه شما هستند
  • نحوه تعامل مخاطب هدف شما با محتوای اجتماعی
  • آنچه توجه مخاطبان هدف شما را جلب می کند
  • چرا یک مشتری بالقوه ممکن است روی وب سایت یا فروشگاه شما کلیک کند

علاوه بر این، استراتژی‌های زیر بازاریابان را قادر می‌سازد تا با مردم ارتباط برقرار کنند و به موفقیت برند دست یابند:

  • هدف گذاری جغرافیایی
  • تبلیغات پولی
  • تحلیل هشتگ
  • درک سئو
  • فروش بدون دادن تصور فروش
اشتراک گذاری این محتوا، پلتفرم خود را انتخاب کنید!
مطالب مرتبط دیگر :

  • رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟
رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟

اکتبر 4, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله:رگرسیون لجستیک احتمال وقوع یک رویداد، مانند رای دادن یا رای ندادن، را بر اساس یک مجموعه داده از متغیرهای مستقل تخمین می‌زند. این نوع مدل آماری (که به آن مدل لاجیت نیز گفته [...]

  • الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟
الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) یک الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر جمعیت است که برای حل مسائل بهینه سازی پیوسته استفاده می شود. این الگوریتم برای بهینه سازی راه حل ها در رایانش ابری، [...]

  • الگوریتم کرم شب تاب چیست؟
الگوریتم کرم شب تاب چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم کرم شب تاب چیست؟ الگوریتم های الهام گرفته از زیست، که به عنوان الگوریتم های الهام گرفته از طبیعت یا الگوریتم های تکاملی نیز شناخته می شوند، تکنیک های محاسباتی هستند [...]

  • آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال
آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال

سپتامبر 30, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: آزمون فریدمن ابزاری آماری برای مقایسه نمونه‌ها یا اندازه‌گیری‌های مکرر است زمانی که مفروضات پارامتریک برآورده نمی‌شوند. در واقع آزمون فریدمن توسعه‌ای از آزمون Wilcoxon signed-rank test و آنالوگ ناپارامتری از اندازه‌گیری [...]

  • برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند
برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند

سپتامبر 27, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: اگر بخواهیم فرانت اند (Front-end) یا با اسم های دیگر سمت مشتری یا سمت کاربر را توضیح دهیم بهتر است بدانید که توسعه دهنده فرانت اند (Front-End Developer) به کمک زبان های برنامه [...]

  • برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد
برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد

سپتامبر 24, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: امروزه تصور جهانی بدون اینترنت و وب سایت‌ها تقریباً غیرممکن است. در سال‌های اخیر، تقاضا برای برنامه نویسان وب حرفه‌ای به طور چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین می توانید انواع کارشناسان این [...]