نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت

توسط منتشر شده در : ژوئن 12, 2023دسته بندی: مقالات طراحی سایتLast Updated: ژوئن 12, 2023بدون دیدگاه on نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایتنمایش: 1390

چکیده مقاله :
نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت؟ همانطورکه میدانید، هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر بحث روز است، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا متخصصان صنعت از آن استفاده می کنند؟ اگر متوجه شدید که سر خود را می خارانید و می پرسید: “آیا طراحان وب از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟” شما در صفحه درست قرار گرفته اید. بیایید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه آیا طراحان وب از قدرت هوش مصنوعی، چگونگی و احساساتشان در مورد این فناوری نوظهور استفاده می‌کنند یا خیر، بپردازیم.

1- چگونه طراحان وب در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند

برای آنچه در آینده به نظر می رسد، هوش مصنوعی (AI) یک فناوری بدون جایگزین است. صنعت مدرن امروزی به طور اساسی به حالت‌های سریع‌تر، دقیق‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کسب‌وکار آنلاین متکی هستند. با پتانسیل نامحدود آن، طراحان و توسعه‌دهندگان می‌توانند از برنامه‌های هوش مصنوعی در توسعه وب برای ساده‌سازی وظایف مدیریت روزانه وب‌سایت خود و دستیابی به ارزش پاسخ بالاتر از کاربر هدف خود، به شدت استفاده کنند. برنامه ها و ابزارهای هوش مصنوعی نه تنها عملیات وب سایت شما را به طور مستقیم واضح می کنند، بلکه تجربه آنلاین آن را غنی تر و شخصی تر می کنند.

در تئوری، هوش مصنوعی می‌تواند به شما قدرت دهد که ظاهر وب‌سایت خود را بهبود ببخشید، توانایی‌های جستجوی آن را تقویت کنید، موجودی‌های خود را بهتر مدیریت و سازماندهی کنید، تعامل با بازدیدکنندگان را بهبود بخشید، تجربه کاربری شخصی‌سازی شده را ارائه دهید و مشتریان را به‌طور دقیق از طریق کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود هدف‌گیری کنید. با تغییر تعداد روزافزون طراحان و توسعه دهندگان به سمت شیوه های طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی، هوش مصنوعی اکنون به بخشی ضروری از توسعه وب مدرن تبدیل شده است.

جهت آشنایی بیشتر می توانید مقاله زیر را با عنوان بازاریابی هوش مصنوعی مطالعه نمایید.

2- چه تعداد از طراحان وب از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

طبق تحقیقات HubSpot حدودا 93 درصد از طراحان وب در سه ماه گذشته از یک ابزار یا فناوری هوش مصنوعی برای کمک به یک کار مرتبط با طراحی وب استفاده کرده اند. بنابراین، پاسخ به “آیا طراحان وب از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟” یک بله قاطع است صنعت طراحی وب به طور کلی از فناوری جدید به عنوان راهی برای ساده کردن وظایف یکنواخت یا جمع آوری الهامات یا اطلاعات قبل از شروع یک پروژه استقبال کرده است.

علاوه بر این، ۷ درصد از طراحان مورد بررسی نشان می‌دهند که یا در سه ماه گذشته از هوش مصنوعی استفاده نکرده‌اند یا مطمئن نیستند. این نشان می دهد که به طور کلی، طراحان وب از این فناوری نوآورانه استقبال می کنند.

3- طراحان وب چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

اکنون که به این سوال پاسخ داده ایم که آیا طراحان وب از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟ بیایید بررسی کنیم که صنعت چگونه از این فناوری جدید استقبال می کند – ممکن است شما خودتان از آن استفاده کنید.

  • 58 درصد از طراحان مورد بررسی نشان می دهند که از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر یا سایر دارایی های رسانه ای برای یک وب سایت استفاده می کنند.
  • 50 درصد از آن برای ایجاد طراحی کامل صفحات وب استفاده می کنند.
  • 49 درصد از آن برای آزمایش استراتژی ها یا عناصر طراحی جدید استفاده می کنند.
  • 43 درصد از هوش مصنوعی برای شناسایی راه هایی برای بهتر کردن طرح های خود استفاده می کنند.
  • 40 درصد از آن برای پیگیری عملکرد یا کیفیت طراحی استفاده می کنند.
  • 20 درصد از آن برای ممیزی تجربه کاربر استفاده می کنند.

طراحان وب چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

این نتایج نشان می دهد که هوش مصنوعی مولد – هوش مصنوعی که برای تولید محتوا استفاده می کنید – برای بسیاری از متخصصان طراحی جالب است. با این حال، طراحان می‌دانند که راه‌های دیگری نیز برای استفاده از این ابزار وجود دارد، مانند بررسی (و در نهایت غنی‌سازی) تجربه کاربر یا ردیابی کیفیت آثارشان.

با وجود راه‌های مختلف برای مهار قدرت هوش مصنوعی، ما را به این سوال وا می‌دارد که آیا دستورالعمل‌هایی وجود دارد که طراحان هنگام استفاده از هوش مصنوعی باید در نظر بگیرند؟ در اینجا چیزی است که طراحان باید بگویند.

4- طراحان چه دستورالعمل هایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی دارند؟

هنگامی که از آنها پرسیده شد که آیا شرکت یا مشتری مستقلی که برای آن کار می کنند سیاست هایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی تنظیم کرده است، در اینجا طراحان پاسخ دادند:

  • 55 درصد از طراحان مورد بررسی اعلام کردند که بله، و شرکت‌ها یا مشتریان مستقل اصلی آنها استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را در کار خود تشویق می‌کنند.
  • 16 درصد نشان دادند که بله، دستورالعمل هایی وجود دارد و آنها هوش مصنوعی را در برخی از جنبه های طراحی وب منع می کنند، اما آن را برای انجام کارهای دیگر تشویق می کنند.
  • 12 درصد گزارش دادند که خیر، هیچ سیاستی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب وجود ندارد.
  • 10 درصد نشان دادند که بله، و آنها از استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب جلوگیری می کنند.
  • 8 درصد مطمئن نیستند که آیا خط مشی های استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد یا خیر.

طراحان چه دستورالعمل هایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی دارند؟

جای تعجب نیست که 12 درصد از پاسخ دهندگان هیچ سیاستی در مورد هوش مصنوعی در طراحی وب در محل کار خود نشان ندادند زیرا این هنوز یک فناوری در حال ظهور است. البته، ارتباط با رهبر تیم خود قبل از اجرای فناوری جدید برای بررسی، همیشه ایده خوبی است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که قصد استفاده از یک ابزار هوش مصنوعی مولد را دارید.

5- آیا طراحان وب از معنای هوش مصنوعی برای حرفه خود نگران هستند؟

طبق تحقیقات HubSpot، وقتی از آنها خواسته شد که نگرانی خود را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی بر امنیت شغلی طراحان وب در آینده در مقیاسی از 1 (اصلا نگران کننده نیست، اما هیجان زده) تا 5 (بسیار نگران) تأثیر می گذارد، رتبه بندی کنند، اکثریت (38) ٪ به آن 4 داد. این نشان می دهد که پاسخ دهندگان کمی نگران هستند که چگونه هوش مصنوعی می تواند بر امنیت شغلی یا مسیر شغلی آنها تأثیر بگذارد.

دومین سهم بزرگ طراحان (23٪) احساسات خود را در مورد هوش مصنوعی در رتبه 2 قرار دادند که نشان می دهد آنها نگران نیستند و احساس می کنند شغلشان در دراز مدت امن است. در مرحله بعد، 19٪ آن را در رتبه 5 قرار دادند، به این معنی که آنها نگران هستند که هوش مصنوعی در بلندمدت بر امنیت شغلی یا شغل آنها تأثیر بگذارد.

13 درصد به آن نمره 3 دادند و گفتند که هنوز نسبت به هوش مصنوعی و ارتباط آن با صنعت خود احساسی ندارند. در نهایت، 6٪ از پاسخ دهندگان به آن نمره 1 دادند، که آنها نگران هوش مصنوعی نیستند، بلکه هیجان زده هستند و احساس می کنند با ابزارهای هوش مصنوعی قوی تر می شوند و شغلشان ایمن است.

این نتایج متفاوت است و نشان می دهد که چگونه متخصصان صنعت به طور گسترده ای مطمئن نیستند که چگونه فناوری جدید در دراز مدت بر آنها تأثیر می گذارد. با این حال، اکثریت حداقل تا حدودی نگران این هستند که هوش مصنوعی چه معنایی برای حرفه خود در طولانی مدت دارد.

بیایید عمیق‌تر به آنچه برخی از طراحان مورد بررسی در این مورد می‌گویند بپردازیم.

آیا طراحان وب از معنای هوش مصنوعی برای حرفه خود نگران هستند؟

به گفته یکی از طراحان، “هنگامی که [هوش مصنوعی] کامل شود، می تواند 90 درصد از کار من را انجام دهد.” یکی دیگر به اشتراک گذاشت که نسبت به آینده شغلی خود خوشبین تر هستند، زیرا “روبات ها هنوز به انسان نیاز دارند تا در برخی موارد آنها را کار کند.”

یکی دیگر از طراحان این احساسات را تکرار کرد و افزود: “هوش مصنوعی فعلی یک مدل آموزش دیده است. [این] نمی تواند مفاهیم جدید، ایده های جدید تولید کند…[و] تنها می تواند جایگزین کارهای تکراری سطح پایین شود.”

سایر طراحان نسبت به تغییرات مثبتی که می تواند در صنعت ایجاد کند خوشبین تر هستند و یکی می گوید: “من معتقدم هوش مصنوعی فقط به روند طراحی کمک می کند و بهبود می بخشد.” اما برخی با این امر مخالف هستند و معتقدند “این کار باعث کاهش خلاقیت و افزایش تنبلی می شود.”

یکی از قوی‌ترین پاسخ‌های نظرسنجی این بود که به نظر می‌رسد کارفرمای طراح کاملاً آگاه است که هوش مصنوعی و طراحان می‌توانند پشت سر هم کار کنند و گفت: «من احساس می‌کنم کارفرمای من می‌داند که هوش مصنوعی ابزار ارزشمندی در ترکیب با کارگران انسانی است و برای پیشرفت به هر دو نیاز دارد. ”

6- آینده برای طراحان وب و هوش مصنوعی چه خواهد بود

در نهایت، آنچه در آینده در رابطه با طراحانی که با هوش مصنوعی کار می کنند، ناشناخته است. با این حال، از آنجایی که این فناوری می‌تواند به طراحان کمک کند تا کارهای خسته‌کننده‌ای را انجام دهند که از آن لذت نمی‌برند، ما خوش‌بین هستیم که می‌توان از آن برای همیشه استفاده کرد و وقتی در ارتباط با خلاقیت انسان استفاده شود، می‌تواند ما را بهره‌ورتر از قبل کند.

اشتراک گذاری این محتوا، پلتفرم خود را انتخاب کنید!
مطالب مرتبط دیگر :

  • رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟
رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟

اکتبر 4, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله:رگرسیون لجستیک احتمال وقوع یک رویداد، مانند رای دادن یا رای ندادن، را بر اساس یک مجموعه داده از متغیرهای مستقل تخمین می‌زند. این نوع مدل آماری (که به آن مدل لاجیت نیز گفته [...]

  • الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟
الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) یک الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر جمعیت است که برای حل مسائل بهینه سازی پیوسته استفاده می شود. این الگوریتم برای بهینه سازی راه حل ها در رایانش ابری، [...]

  • الگوریتم کرم شب تاب چیست؟
الگوریتم کرم شب تاب چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم کرم شب تاب چیست؟ الگوریتم های الهام گرفته از زیست، که به عنوان الگوریتم های الهام گرفته از طبیعت یا الگوریتم های تکاملی نیز شناخته می شوند، تکنیک های محاسباتی هستند [...]

  • آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال
آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال

سپتامبر 30, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: آزمون فریدمن ابزاری آماری برای مقایسه نمونه‌ها یا اندازه‌گیری‌های مکرر است زمانی که مفروضات پارامتریک برآورده نمی‌شوند. در واقع آزمون فریدمن توسعه‌ای از آزمون Wilcoxon signed-rank test و آنالوگ ناپارامتری از اندازه‌گیری [...]

  • برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند
برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند

سپتامبر 27, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: اگر بخواهیم فرانت اند (Front-end) یا با اسم های دیگر سمت مشتری یا سمت کاربر را توضیح دهیم بهتر است بدانید که توسعه دهنده فرانت اند (Front-End Developer) به کمک زبان های برنامه [...]

  • برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد
برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد

سپتامبر 24, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: امروزه تصور جهانی بدون اینترنت و وب سایت‌ها تقریباً غیرممکن است. در سال‌های اخیر، تقاضا برای برنامه نویسان وب حرفه‌ای به طور چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین می توانید انواع کارشناسان این [...]