هزینه دامنه سایت چقدر است؟

هزینه دامنه سایت چقدر است؟
توسط منتشر شده در : جولای 4, 2023دسته بندی: مقالات طراحی سایتLast Updated: جولای 4, 2023بدون دیدگاه on هزینه دامنه سایت چقدر است؟نمایش: 1270

چکیده مقاله :
نام‌های دامنه مستقیماً نشان‌دهنده برند شما هستند، بنابراین انتخاب مورد مناسبی که برجسته باشد بسیار مهم است. اگر به دنبال دامنه جدیدی هستید، اولین سوال شما این است که هزینه دامنه سایت چقدر است؟ یک نام دامنه معمولا بین 10 تا 20 دلار هزینه دارد اما بسته به محبوبیت، ثبت دامنه و سایر عوامل می تواند متفاوت باشد. قیمت در برخی موارد بالاتر خواهد بود و در موارد دیگر حتی می توانید نام دامنه خود را به صورت رایگان ثبت کنید. بیایید دریابیم که یک نام دامنه چقدر هزینه دارد، عواملی که باعث افزایش هزینه می شوند، ثبت کنندگان دامنه و موارد دیگر را نیز بررسی نماییم.

1- هزینه نام دامنه چقدر است؟

نام‌های دامنه جدید معمولاً بین 10 تا 20 دلار در سال هزینه دارند، اما برخی استثناهای قابل توجه وجود دارد. نام دامنه از پیش ثبت شده هزینه بیشتری خواهد داشت زیرا شما باید برای نام دامنه مورد نظر خود از طریق سایت حراج پیشنهاد دهید. بسیاری از ثبت کنندگان دامنه نیز برای اولین سال نام دامنه جدید تخفیف های سنگینی ارائه می دهند و این قیمت ها می تواند به 99 سنت هم برسد.

ثبت کننده دامنه یک وب سایتی است که در آن یک دامنه سفارشی خریداری می کنید مانند GoDaddy یا Domain.com. هر ثبت کننده بسته به نوع دامنه ای که به دنبال آن هستید، قیمت ها و پیشنهادات متفاوتی دارد.

معمولاً دو نوع دامنه وجود دارد: دامنه های سطح بالا (TLD) و دامنه های سطح بالای کد کشور (ccLD):

  • TLD ها دامنه های جهانی مانند .com، .net و .org هستند. مردم تمایل دارند به این دامنه ها اعتماد کنند زیرا آنها بسیار رایج هستند.
  • ccLD ها برای نشان دادن کشورهای مختلف مانند .uk (بریتانیا)، .in (هند) و .fr (فرانسه) استفاده می شوند. اگر وب سایت شما در درجه اول به کاربران یک کشور خاص ارائه می شود، این دامنه ها گزینه بسیار خوبی هستند.

در اینجا چند نمونه از نام های دامنه شناخته شده آورده شده است.

مثال هایی از نام دامنه

اکنون که کمی در مورد انواع مختلف دامنه می دانیم، بیایید ببینیم که چگونه محبوب ترین ثبت کننده ها قیمت خود را تجزیه می کنند.

2- قیمت گذاری ثبت دامنه

این اعداد مستقیماً از روی سایت این فروشندگان دامنه سایت برداشته شده است.

ثبت نام COM. ORG. US. NET.
NameCheap $14.17 $13.16 $8.60 $14.17
GoDaddy $9.99 $9.99 $1.99 $16.99
HostGator $12.95 $12.95 $5.95 $12.95
BlueHost $12.99 $9.99 $18.99 $18.99
Domain.com $10.99 $8.99 $8.99 $12.99

در بیشتر موارد، توجه داشته باشید که این قیمت ها مقدماتی هستند، به این معنی که قیمت ها پس از سال اول افزایش می یابد. برای مثال GoDaddy را در نظر بگیرید، .us برای سال اول فقط 1.99 دلار است، اما این قیمت در سال دوم به 19.99 دلار می رسد.

همانطور که می بینید، قیمت نام دامنه می تواند کمی متفاوت باشد. بسیاری از ثبت کنندگان قبل از افزایش قیمت پس از تمدید، قیمت پایین تری را برای سال اول ارائه می دهند.

علاوه بر این، شما می توانید دامنه خود را در هر زمان به یک ثبت کننده دیگر انتقال دهید، که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه ها در دراز مدت کمک کند (اگرچه انتقال نام دامنه نیز هزینه دارد).

3- هزینه های پنهان خرید دامنه سایت

خوشبختانه، برخلاف بحث خود طراحی سایت هزینه های اضافی زیادی برای خرید نام دامنه وجود ندارد، اما در اینجا چند مورد وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

هزینه های تمدید

در پایان اولین سال مالکیت دامنه، می توانید نام دامنه خود را با همان ثبت کننده تمدید کنید یا به دامنه دیگری منتقل کنید. برخی از تمدیدها بسیار بیشتر از سال اول هزینه خواهند داشت، بنابراین اگر شروع به پرداخت 2 دلار برای یک نام دامنه کرده اید، انتظار داشته باشید که این قیمت به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

قیمت‌های تمدید معمولاً بین 8 تا 30 دلار هزینه دارند، بسته به ثبت‌کننده‌ای که از آن استفاده می‌کنید و مقداری که در حال حاضر پرداخت می‌کنید. برخی از وب‌سایت‌ها به‌طور خودکار روی تمدید خودکار تنظیم می‌شوند، بنابراین تنظیمات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این چیزی است که می‌خواهید تا بتوانید از پرداخت هزینه اجتناب کنید.

انتقال نام دامنه

به جای تمدید دامنه خود، این امکان را نیز دارید که به یک ثبت کننده دامنه دیگر منتقل شوید. دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان نام دامنه را انتقال داد، مثلاً اگر ثبت‌کننده فعلی شما قیمت‌ها را افزایش داده باشد، بارگیری سایت شما بیش از حد طول می‌کشد، یا شاید معامله بهتری را در جای دیگری پیدا کرده باشید.

انتقال دامنه شما به یک ثبت کننده دیگر امکان پذیر است، اما در دسترس نخواهد بود. می توانید انتظار داشته باشید که برای تمدید نام دامنه خود و در برخی موارد، هزینه ثابتی برای خود انتقال پرداخت کنید. به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که بین 5-10 دلار به عنوان هزینه انتقال ثابت پرداخت کنید.

خرید نام دامنه حراج شده

گاهی اوقات هنگام طوفان فکری نام دامنه، متوجه می شوید که نام مورد نظر شما قبلاً گرفته شده است. شما همیشه می‌توانید نام دامنه متفاوتی داشته باشید، اما اگر نام کسب‌وکار شما باشد، ممکن است بخواهید ایده اصلی خود را حفظ کنید.

اگر به دنبال استفاده از نام دامنه ای هستید که قبلاً استفاده می شود، باید این کار را از طریق وب سایت حراج دامنه انجام دهید. از آنجایی که برخی از این نام‌ها تقاضای بالایی دارند، می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت‌هایی را از 80 دلار شروع کنید.

حریم خصوصی و حفاظت

همچنین هنگام ثبت دامنه باید اطلاعات تماس شخصی را در پایگاه Whois ثبت کنید. بسیاری از ثبت کنندگان پس از اولین سال مالکیت نام دامنه، از شما برای محافظت از این اطلاعات هزینه می گیرند. شما از نظر فنی نیازی به محافظت از این اطلاعات ندارید، اما به دلایل حفظ حریم خصوصی به شدت توصیه می شود.

ارائه دهندگان هاستینگ

بخشی از داشتن نام دامنه همچنین به این معنی است که برای میزبانی و نگهداری وب سایت خود به یک ارائه دهنده هاست نیاز دارید. شما می توانید با ابزار CMS HubSpot به عنوان بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت برای رشد کسب و کار خود شروع کنید. شما میزبانی وب رایگان دریافت خواهید کرد و نرم افزار HubSpot حتی به شما امکان می دهد دامنه سفارشی خود را به صورت رایگان با CMS آن متصل کنید.

اگر وب سایت خود را از طریق وردپرس می سازید، گزینه های زیادی نیز در اختیار دارید. مطمئن شوید که یک پلتفرم معتبر را برای میزبانی وب سایت خود با ابزارهایی انتخاب کنید که به شما در مدیریت همه چیز کمک می کند، تا نام دامنه عالی شما بتواند وسیع ترین مخاطبان ممکن را جذب کند.

4- شروع کار با نام دامنه وب سایت

یک نام دامنه را انتخاب کنید، بررسی کنید که آیا در دسترس است و به راحتی قابل یادآوری است یا خیر، سپس ثبت کننده دامنه را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. ثبت کنندگان نام دامنه محبوب این فرآیند را تا حد امکان آسان می کنند تا بتوانید روی ایجاد و نگهداری یک وب سایت عالی تمرکز کنید.

داشتن نام دامنه تنها اولین قدم برای ساختن وب سایت شماست. اگر می خواهید وب سایت خود را به سرعت راه اندازی کنید، یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند حتی با منابع محدود و دانش فنی یک وب سایت بسازید.

اشتراک گذاری این محتوا، پلتفرم خود را انتخاب کنید!
مطالب مرتبط دیگر :

  • رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟
رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟

اکتبر 4, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله:رگرسیون لجستیک احتمال وقوع یک رویداد، مانند رای دادن یا رای ندادن، را بر اساس یک مجموعه داده از متغیرهای مستقل تخمین می‌زند. این نوع مدل آماری (که به آن مدل لاجیت نیز گفته [...]

  • الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟
الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) یک الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر جمعیت است که برای حل مسائل بهینه سازی پیوسته استفاده می شود. این الگوریتم برای بهینه سازی راه حل ها در رایانش ابری، [...]

  • الگوریتم کرم شب تاب چیست؟
الگوریتم کرم شب تاب چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم کرم شب تاب چیست؟ الگوریتم های الهام گرفته از زیست، که به عنوان الگوریتم های الهام گرفته از طبیعت یا الگوریتم های تکاملی نیز شناخته می شوند، تکنیک های محاسباتی هستند [...]

  • آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال
آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال

سپتامبر 30, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: آزمون فریدمن ابزاری آماری برای مقایسه نمونه‌ها یا اندازه‌گیری‌های مکرر است زمانی که مفروضات پارامتریک برآورده نمی‌شوند. در واقع آزمون فریدمن توسعه‌ای از آزمون Wilcoxon signed-rank test و آنالوگ ناپارامتری از اندازه‌گیری [...]

  • برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند
برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند

سپتامبر 27, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: اگر بخواهیم فرانت اند (Front-end) یا با اسم های دیگر سمت مشتری یا سمت کاربر را توضیح دهیم بهتر است بدانید که توسعه دهنده فرانت اند (Front-End Developer) به کمک زبان های برنامه [...]

  • برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد
برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد

سپتامبر 24, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: امروزه تصور جهانی بدون اینترنت و وب سایت‌ها تقریباً غیرممکن است. در سال‌های اخیر، تقاضا برای برنامه نویسان وب حرفه‌ای به طور چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین می توانید انواع کارشناسان این [...]