سئو ویدئو: نحوه بهبود سئو ویدیو برای گوگل [2024]

سئو ویدئو: نحوه بهبود سئو ویدیو برای گوگل
توسط منتشر شده در : مارس 4, 2024دسته بندی: مقالات دیجیتال مارکتینگLast Updated: مارس 4, 2024بدون دیدگاه on سئو ویدئو: نحوه بهبود سئو ویدیو برای گوگل [2024]نمایش: 920
فهرست مطالب

چکیده مقاله :
ویدئو برای توضیح یک موضوع در چند دقیقه یا اینکه به مردم ایده ای از محصولی که قصد خرید آن را دارند بدهد عالی است.. همچنین می توانید از ویدئو برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه یا بینش خود با مخاطبان بسیار زیادی استفاده کنید. هر سازنده ای دوست دارد ویدیوهایش تا حد امکان توسط افراد بیشتری دیده شود و سئو ویدئو (Video SEO) یکی از راه های رسیدن به آن است. اما برای اینکه ویدیوهای خود را از بقیه متمایز کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ و سئوی ویدئو چگونه کار می کند؟ در این پست، مفهوم سئو ویدیو را توضیح می دهیم و به شما یک نمای کلی از کارهایی که می توانید برای بهبود رتبه بندی ویدیوهای خود انجام دهید، ارائه می دهیم.

سئو ویدئو (video seo) چیست؟

سئو ویدیو به معنای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و دریافت بازدیدهای بیشتر از ویدیو از موتورهای جستجو مانند گوگل است. این شامل بهینه‌سازی محتوای ویدیوی شماست تا زمانی که افراد موضوعی را که ویدیوی شما پوشش می‌دهد جستجو می‌کنند رتبه بالایی کسب کند.

نتایج "ویدیوها" در Google SERP برای جستجوی "iphone 15 pro review

نتایج “ویدیوها” در Google SERP برای جستجوی “iphone 15 pro review

این تضمین می کند که بینندگان به جای ویدیوهای رقبا، روی ویدیوی شما کلیک کنند. اگر به درستی انجام شود، منجر به رشد بازدیدها، مشترکین و بازدیدکنندگان وب سایت می شود (اگر وب سایت دارید).

اما چگونه می توانید ویدیوهای خود را در گوگل در رتبه بهتری قرار دهید؟ و بهترین روش ها برای پیروی چیست؟ بیایید دریابیم.

9 نکته SEO ویدئو برای کمک به رتبه بهتر ویدیوهای شما

رتبه بندی ویدیوها در گوگل به 9 مرحله ساده خلاصه می شود. بیایید آنها را یکی یکی مرور کنیم. با رعایت این نکات که تحت عنوان سئو ویدئو بیان می شوند می توانید رتبه بهتری کسب کنید و میزان بازدید را بالا ببرید.

توجه داشته باشید که می‌توانید ویدیوهای خود را بهینه کنید تا در YouTube نیز رتبه خوبی داشته باشند. اما این مقاله بر روی نمایش ویدیوهای شما در موتورهای جستجوی سنتی تمرکز دارد.

1. درباره موضوعاتی که مردم در جستجوی آن هستند فیلم بسازید

اگر هیچ کس موضوعی را که ویدیوی شما پوشش می دهد جستجو نمی کند، بازدیدهای زیادی از Google دریافت نخواهد کرد. حتی اگر رتبه بالایی داشته باشد.

به همین دلیل تمرکز بر موضوعات مورد علاقه مردم بسیار مهم است. اما چگونه این موضوعات را پیدا می کنید؟ ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush می تواند کمک کند.

فرض کنید محصولات فنی را بررسی و جعبه‌گشایی می‌کنید. با وارد کردن کلیدواژه‌های گسترده مانند «unboxing» یا «review» در ابزار شروع کنید.

کلمه کلیدی "بازبینی" وارد شده در نوار جستجوی ابزار جادویی کلیدواژه

کلمه کلیدی “بازبینی” وارد شده در نوار جستجوی ابزار جادویی کلیدواژه

در این مورد، ابزار تمام عبارات جستجوی محبوبی را که حاوی کلمه “بازبینی” هستند، برمی گرداند.

نتایج ابزار جادویی کلمه کلیدی برای جستجوی بازبینی

نتایج ابزار جادویی کلمه کلیدی برای جستجوی بازبینی

با نگاهی به این کلمات کلیدی، به نظر می رسد که همه آنها با فناوری ارتباطی ندارند. بنابراین ما باید مسائل را محدود کنیم. چه چیزی را مرور می کنید؟ شاید گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها یا کنسول های بازی؟

هنگامی که مردم برای نظرات جستجو می کنند، معمولاً ویدیوهای یک محصول خاص را از یک برند خاص جستجو می کنند.

به عنوان مثال، “بررسی آیفون 15 پرو”.

بنابراین، بیایید با اعمال فیلتری برای نمایش کلمات کلیدی خاص محصول یا برند، نتایج خود را متمرکز کنیم.

می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی منوی کشویی «شامل کلمات کلیدی»، انتخاب دایره کنار «کلمات کلیدی» و افزودن نام‌های تجاری یا محصول مرتبط انجام دهید.

کلیدواژه‌های «iphone»، «samsung»، «dell» و «xbox» که در کادر کشویی فیلتر «شامل کلمات کلیدی» وارد شده‌اند

کلیدواژه‌های «iphone»، «samsung»، «dell» و «xbox» که در کادر کشویی فیلتر «شامل کلمات کلیدی» وارد شده‌اند

و شما مجموعه بزرگی از ایده های موضوعی را برای ویدیوهای خود خواهید دید.

نتایج فیلتر شده برای جستجوی اولیه "بازبینی" در ابزار جادویی کلمه کلیدی

نتایج فیلتر شده برای جستجوی اولیه “بازبینی” در ابزار جادویی کلمه کلیدی

اما این موضوعات هنوز به طور کامل واجد شرایط نیستند. برای اینکه موضوعی برای یک ویدیو معنا پیدا کند، باید «هدف ویدیو» مشخص باشد و ویدئو هدف واضحی داشته باشد. یعنی مردم می‌خواهند ویدیویی پیرامون موضوع شما تماشا کنند.

اگر موضوع هدف ویدیویی ندارد، به این معنی است که ویدیوی شما در نتایج جستجو رتبه‌بندی نمی‌شود. مهم نیست که چقدر سخت تلاش کنید. به طور معمول، گوگل فقط نتایج ساده سنتی “لینک آبی” را نشان می دهد. اما اگر موضوع شما دارای هدف ویدیویی باشد، بخش ویژه «ویدیوها» را در نتایج جستجو نشان می‌دهد. مثل این:

بخش "ویدیوها" در Google SERP برای "بررسی xbox x"

بخش “ویدیوها” در Google SERP برای “بررسی xbox x”

ابزار جادویی کلمه کلیدی که معرفی کردیم می تواند به شما کمک کند فهرست خود را محدودتر کنید تا فقط موضوعاتی را که ویدیوها در نتایج جستجو ظاهر می شوند نشان دهند.

فقط این گزینه ها را در قسمت «ویژگی های SERP» در منوی کشویی «فیلترهای پیشرفته» تغییر دهید:

گزینه‌های «ویدیو»، «ویدیوی ویژه» و «ویدیوی چرخ فلک» از منوی کشویی «ویژگی‌های SERP» در بخش «فیلترهای پیشرفته» ابزار جادویی کلمات کلیدی انتخاب شده‌اند.

گزینه‌های «ویدیو»، «ویدیوی ویژه» و «ویدیوی چرخ فلک» از منوی کشویی «ویژگی‌های SERP» در بخش «فیلترهای پیشرفته» ابزار جادویی کلمات کلیدی انتخاب شده‌اند.

اکنون با موضوعاتی که قطعاً باید پوشش دهید باقی خواهید ماند.

نتایج ابزار جادویی کلمه کلیدی فیلتر شده، که شامل ویژگی‌های SERP ویدیویی است

نتایج ابزار جادویی کلمه کلیدی فیلتر شده، که شامل ویژگی‌های SERP ویدیویی است

2. فیلم های با کیفیت بالا بسازید

گوگل محتوایی را که کیفیت بالایی دارد رتبه بندی می کند.

“کیفیت بالا” به چه معناست؟ هیچ پاسخ قطعی برای این وجود ندارد و دستور دقیق برای ایجاد یک ویدئو با کیفیت بالا از niche به niche متفاوت است.

به عنوان مثال، یک بازبین فناوری باید بر تحلیل های عمیق تمرکز کند. در حالی که یک تأثیرگذار تناسب اندام باید روی نمایش فرم و تکنیک مناسب تمرکز کند.

اما ویژگی‌های مشترکی وجود دارد که ویدیوهای با کیفیت بالا معمولاً دارند. ابتدا، مقدمه‌های آن‌ها باید در 15 تا 20 ثانیه اول فوراً توجه را جلب می‌کنند. بنابراین بینندگان بیشتر احتمال دارد که برای ادامه ویدئو باقی بمانند. دوم، ویدئوهای با کیفیت بالا با آموزش، سرگرم کردن، الهام بخشیدن و/یا کمک به مردم به نحوی ارزش ارائه می‌کنند. و سوم، آنها استانداردهای کیفیت تولید خاصی را دارند. مواردی مانند دوربین خوب، صدا، نورپردازی، تدوین و به طور کلی اجرای فنی بسیار مهم هستند. آنها ویدیوها را فراگیرتر و لذت بخش تر می کنند.

نکته: با استفاده از پلتفرم بازاریابی ویدیویی Semrush می توانید ویدیوهای با کیفیت بالا ایجاد کنید. این ابزار ضبط و ویرایش ویدیوهای خود را مستقیماً در مرورگر آسان می کند. به علاوه، با کتابخانه ای از دارایی های رسانه ای همراه است تا ارزش تولید شما را بالا ببرد.

صفحه فرود پلتفرم بازاریابی ویدئویی

صفحه فرود پلتفرم بازاریابی ویدئویی

3. عناوین ویدیوهای خود را بهینه کنید

عنوان ویدیوی شما (که هنگام آپلود در یوتیوب یا پلتفرم میزبانی دیگر اضافه می کنید) در کنار ویدیوی شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. مثل این:

عنوان ویدیویی از Dailymotion در SERP، که می‌خواند: «بررسی iPhone 15 Pro Max: آیا ارزشش را دارد؟ | راهنمای تام

عنوان ویدیویی از Dailymotion در SERP، که می‌خواند: «بررسی iPhone 15 Pro Max: آیا ارزشش را دارد؟ | راهنمای تام

یا به طور خاص در بخش “ویدیوها”:

بخش "ویدیوها" در SERP گوگل

بخش “ویدیوها” در SERP گوگل

گوگل به عنوان ویدیوی شما نگاه می کند تا بفهمد ویدیوی شما چه موضوعی را پوشش می دهد. بنابراین، کلمه کلیدی اصلی خود را به طور طبیعی در عنوان وارد کنید. اکنون، اگر کسی آن کلمه کلیدی را جستجو کند (و هدف ویدیویی دارد)، گوگل به احتمال زیاد ویدیوی شما را در نتایج جستجو نشان می دهد.

همچنین عنوان خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید. زیرا گوگل عناوین بسیار طولانی را کوتاه می کند. عناوین همچنین فرصتی برای بهبود نرخ کلیک (CTR) برای ویدیوهای شما ارائه می دهند. و کلیک های بیشتر باعث بازدید بیشتر می شود. اما چگونه عناوینی را می نویسید که کلیک های بیشتری جذب می کنند؟ یک سوال بپرسید یا در صورت لزوم اعداد را وارد کنید. مانند “10 نکته برای…” یا “5 ابزار ضروری…” احتمالاً افراد بیشتری روی عناوینی مانند این کلیک می کنند.

4. توضیحات ویدیوی خود را بهینه کنید

توضیحی که هنگام آپلود ویدیو خود اضافه می‌کنید می‌تواند بر روی کلیک افراد روی آن تأثیر بگذارد، اگر در نتایج جستجو ظاهر شود.

شرح ویدیویی که در زیر نتیجه ویدیویی Dailymotion در SERP برجسته شده است

شرح ویدیویی که در زیر نتیجه ویدیویی Dailymotion در SERP برجسته شده است

چگونه می توانید توضیحات ویدئوی خود را برای CTR بهینه کنید تا سئو ویدئو بهتری داشته باشید؟ افراد را در جمله اول یا بیشتر با یک عبارت پررنگ مرتبط با موضوع ویدیو قلاب کنید. یا مزایای کلیدی را برجسته کنید (اگر محصولی را پوشش می دهید). همچنین باید کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات ویدئو مشخص کنید. زیرا گوگل به توضیحات ویدیو نگاه می کند تا موضوع ویدیوی شما را بفهمد و مشخص کند که آیا باید در نتایج جستجو ظاهر شود یا خیر.

یک عنصر اضافی که باید در نظر گرفته شود، طول توضیحات است. بله، توضیحات بیش از 120 کاراکتر اغلب در نتایج جستجو کوتاه می شوند. اما اگر ویدیوی شما در یوتیوب یا پلتفرم میزبانی دیگری میزبانی می‌شود، اغلب بهتر است توضیحاتی را ارائه دهید که تا حد امکان دقیق باشد. در واقع، توضیحات طولانی تر اغلب بهتر است. آنها به گوگل درک عمیق تری از محتوا می دهند. که می تواند به نمایش ویدیوی شما و سئو ویدئو برای عبارات مرتبط تر کمک کند.

5. تصاویر کوچک چشم نواز ایجاد کنید

تصویر بندانگشتی ویدیو تصویری است که نشان می دهد محتوای شما در مورد چیست و توجه کاربر را به خود جلب می کند.

یک نتیجه ویدیویی در SERP عنوان، توضیحات و تصویر کوچک ویدیو را نشان می‌دهد (هایلایت شده)

یک نتیجه ویدیویی در SERP عنوان، توضیحات و تصویر کوچک ویدیو را نشان می‌دهد (هایلایت شده)

این سناریو را در نظر بگیرید:

کاربر در یک پرس و جو تایپ می کند و نتایج جستجو همراه با لیستی از ویدئوها – از جمله ویدئوهای شما – لود می شود.

اگر تصویر بندانگشتی بدی داشته باشید، متمایز شدن دشوار خواهد بود و کاربر احتمالاً زحمت کلیک کردن روی ویدئو شما را به خود نخواهد داد. از سوی دیگر، داشتن یک تصویر کوچک چشم نواز به احتمال زیاد توجه آنها را جلب می کند. افزایش شانس اینکه آنها برای تماشای ویدیوی شما کلیک کنند را در پی خواهد داشت.

چگونه تصاویر کوچک چشم نواز ایجاد می کنید؟ بسیاری از آن به جایگاه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس مسافرتی هستید، استفاده از تصویری از خود در یک مقصد منظره مرتبط با موضوع ویدیوی شما می تواند موثر باشد. یا اگر یک منتقد فناوری هستید، عکس‌های نزدیک از محصول که از زاویه‌ای جالب گرفته شده‌اند می‌تواند فریبنده باشد. این همان کاری است که مارکز براونلی، یک خالق محبوب فناوری، اغلب با ویدیوهای خود انجام می دهد:

بخشی از کانال مارکز براونلی که تصاویر کوچک ویدیویی را نشان می‌دهد که شامل عکس‌هایی از محصولات است

بخشی از کانال مارکز براونلی که تصاویر کوچک ویدیویی را نشان می‌دهد که شامل عکس‌هایی از محصولات است

همچنین می‌توانید به تصاویر کوچک از سازندگان برتر در فضای خود نگاه کنید تا ببینید چه چیزی خوب کار می‌کند. از آن‌ها الهام بگیرید، اما به تصاویر کوچک خود نگرش خاص خود را بدهید.

6. مهر زمان را به ویدیوهای خود اضافه کنید

Google گاهی اوقات مهرهای زمانی را به عنوان “لحظه های کلیدی” در زیر ویدیوهای نمایش داده شده در نتایج جستجو نشان می دهد.

لحظه کلیدی در این ویدئو" در Google SERP در زیر ویدیوی مارکز براونلی نشان داده شده است

لحظه کلیدی در این ویدئو” در Google SERP در زیر ویدیوی مارکز براونلی نشان داده شده است

این لحظات کلیدی ویدیوی شما را به بخش‌های قابل هضم تقسیم می‌کنند. که تجربه کاربری را بهبود می بخشد. زیرا بینندگان می توانند به راحتی به قسمت هایی که به نظرشان مرتبط تر است بپردازند.

در اینجا برخی از بهترین روش هایی که هنگام ایجاد مهرهای زمانی باید رعایت شود برای بهبود سئو ویدئو آورده شده است:

  • کد زمانی را با فرمت MM:SS بنویسید (دقیقه: ثانیه)
  • برچسب (یک توصیفگر کوتاه) را روی همان خط قرار دهید که با دو نقطه یا خط فاصله از هم جدا شده است
  • برچسب های خود را مختصر نگه دارید — در غیر این صورت، Google آنها را کوتاه می کند
  • ترتیب زمانی مطابق با جریان ویدیو را حفظ کنید

برای الهام گرفتن، مهرهای زمانی زیر را از ویدیویی درباره Google Pixel 8 Pro بررسی کنید.

نمونه ای از مهرهای زمانی از یک ویدیو در مورد Google Pixel 8 Pro

نمونه ای از مهرهای زمانی از یک ویدیو در مورد Google Pixel 8 Pro

7. ویدئوهای خود را در صفحات وب مرتبط جاسازی کنید

ویدیوهای خود را به صفحات وب مرتبط در سایت خود برای بهبود سئو ویدئو اضافه کنید. این کاری است که سایت خبری فناوری The Verge اغلب انجام می دهد. به عنوان مثال، هنگامی که آنها بررسی خود را از آیفون 15 پرو و پرو مکس جدید منتشر کردند، ویدیوی کامل یوتیوب خود را که بررسی را پوشش می دهد در خود پست جاسازی کردند.

بررسی The Verge از آیفون 15 پرو و پرو مکس جدید با ویدیوی تعبیه شده در صفحه

بررسی The Verge از آیفون 15 پرو و پرو مکس جدید با ویدیوی تعبیه شده در صفحه

این به آن‌ها امکان می‌دهد از چند طریق رتبه محتوای ویدیوی خود را داشته باشند:

  • ویدیوی اصلی یوتیوب می تواند در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود
  • صفحه وب با ویدیوی جاسازی شده نیز می تواند در نتایج جستجوی معمولی گوگل رتبه بگیرد.
  • وقتی شخصی روی صفحه تعبیه شده در ویدیو کلیک می کند، به سایت The Verge فرستاده می شود – نه YouTube.

و به این ترتیب، کاربران می توانند با محتوای ویدیویی و وب سایت شما درگیر شوند.

8. Schema Markup را به صفحات دارای ویدئوهای جاسازی شده اضافه کنید

اگر قصد دارید ویدیوها را در صفحات وب خود جاسازی کنید، از نشانه گذاری طرحواره (Schema Markup) استفاده کنید. که اساسا کدی است که به گوگل زمینه بیشتری در مورد محتوای شما می دهد.

به طور خاص، شما می توانید طرحواره VideoObject را پیاده سازی کنید.

کد نمونه برای آن به صورت زیر است:

کد اسکیما VideoObject

کد اسکیما VideoObject

این کد چه کاری انجام می دهد؟ هر چیزی را که برای نمایش ویدیوی شما به عنوان سئو ویدئو در نتایج جستجو نیاز دارید و نه فقط به عنوان یک پیوند آبی ساده به گوگل می دهد. ما در مورد نتایج غنی صحبت می کنیم. به این معنی که عنوان، توضیحات، تصویر کوچک، طول و سایر جزئیات آپلود ویدیو شما همگی می توانند درست در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

مثل این:

عنوان، توضیحات، تصویر کوچک و طول یک ویدیو در SERP نمایش داده می شود

عنوان، توضیحات، تصویر کوچک و طول یک ویدیو در SERP نمایش داده می شود

ممکن است فکر کنید افزودن کد اسکیما به مهارت های فنی بالایی نیاز دارد. اما شما می توانید این کار را خودتان به راحتی انجام دهید.

9. ایجاد پیوند به صفحات با ویدئو

رتبه بندی خوب در نتایج گوگل یا همان سئو ویدئو بدون بک لینک می تواند دشوار باشد. بک لینک درواقع لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره می کنند. ممکن است گوگل به این پیوندها به عنوان رای به نفع شما نگاه کند – نشانه هایی که سایت های دیگر محتوای شما را معتبر و ارزش پیوند دادن به آن می دانند. و رای بیشتر به طور کلی به معنای شانس بالاتر برای رتبه بندی خوب است. استراتژی های لینک سازی زیادی وجود دارد. بیشتر اینها حول محور ارتباط می چرخند. این زمانی است که به سایت های دیگر در صنعت خود دسترسی پیدا می کنید و از آنها می خواهید که به صفحات تعبیه شده در ویدیوی شما پیوند دهند.

اما ابتدا باید آن سایت ها را پیدا کنید. ابزار لینک سازی Semrush می تواند کمک کند. برای شروع مراحل راه اندازی را دنبال کنید. و فهرستی از وب‌سایت‌هایی را می‌بینید که به طور بالقوه می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید:

بخشی از داشبورد "چشم انداز" در ابزار Link Building

بخشی از داشبورد “چشم انداز” در ابزار Link Building

قبل از اینکه با آنها تماس بگیرید، دلیل محکمی بیاورید که چرا باید به شما لینک دهند. آیا به این دلیل است که ویدیوی شما دیدگاه جدیدی در مورد موضوعی ارائه می دهد که آنها به آن علاقه دارند؟ یا شاید اطلاعات انحصاری ارائه می دهد که در جای دیگر منتشر نشده است؟ طرح شما باید به وضوح ارزش محتوای شما را برجسته کند. پس از آماده شدن طرح خود، می توانید آن را در خود ابزار ارسال کنید.

یک ویرایشگر ایمیل در ابزار Link Building باز شد

یک ویرایشگر ایمیل در ابزار Link Building باز شد

جمع بندی:
سفر سئوی ویدیویی خود را شروع کنید این موارد چیزهایی بودند که باید در مورد سئو ویدیو می دانستید. اکنون تمام آن دانش را در عمل به کار ببرید:

  • با استفاده از ابزار های جادویی کلمه کلیدی بهترین موضوعات ویدیویی را بیابید
  • از پلتفرم بازاریابی ویدیویی برای ایجاد ویدیوهای خود استفاده کنید
  • آنها را با استفاده از بهترین شیوه های به اشتراک گذاشته شده در این پست بهینه کنید
  • خیلی زود، باید ببینید که محتوای ویدیوی شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری پیدا می کند.

این نکات مختصری از کل مقاله بود قطعا مقاله را مطالعه نمایید تا با جزئیات بیشتری با موضوع سئو ویدئو آشنا شوید.

اشتراک گذاری این محتوا، پلتفرم خود را انتخاب کنید!
مطالب مرتبط دیگر :

  • رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟
رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟

اکتبر 4, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله:رگرسیون لجستیک احتمال وقوع یک رویداد، مانند رای دادن یا رای ندادن، را بر اساس یک مجموعه داده از متغیرهای مستقل تخمین می‌زند. این نوع مدل آماری (که به آن مدل لاجیت نیز گفته [...]

  • الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟
الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) یک الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر جمعیت است که برای حل مسائل بهینه سازی پیوسته استفاده می شود. این الگوریتم برای بهینه سازی راه حل ها در رایانش ابری، [...]

  • الگوریتم کرم شب تاب چیست؟
الگوریتم کرم شب تاب چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم کرم شب تاب چیست؟ الگوریتم های الهام گرفته از زیست، که به عنوان الگوریتم های الهام گرفته از طبیعت یا الگوریتم های تکاملی نیز شناخته می شوند، تکنیک های محاسباتی هستند [...]

  • آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال
آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال

سپتامبر 30, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: آزمون فریدمن ابزاری آماری برای مقایسه نمونه‌ها یا اندازه‌گیری‌های مکرر است زمانی که مفروضات پارامتریک برآورده نمی‌شوند. در واقع آزمون فریدمن توسعه‌ای از آزمون Wilcoxon signed-rank test و آنالوگ ناپارامتری از اندازه‌گیری [...]

  • برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند
برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند

سپتامبر 27, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: اگر بخواهیم فرانت اند (Front-end) یا با اسم های دیگر سمت مشتری یا سمت کاربر را توضیح دهیم بهتر است بدانید که توسعه دهنده فرانت اند (Front-End Developer) به کمک زبان های برنامه [...]

  • برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد
برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد

سپتامبر 24, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: امروزه تصور جهانی بدون اینترنت و وب سایت‌ها تقریباً غیرممکن است. در سال‌های اخیر، تقاضا برای برنامه نویسان وب حرفه‌ای به طور چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین می توانید انواع کارشناسان این [...]