یک نویسنده UX در واقع چه کاری انجام می دهد؟

یک نویسنده UX در واقع چه کاری انجام می دهد؟
توسط منتشر شده در : آوریل 4, 2023دسته بندی: مقالات دیجیتال مارکتینگLast Updated: می 10, 2023بدون دیدگاه on یک نویسنده UX در واقع چه کاری انجام می دهد؟نمایش: 1458
فهرست مطالب

چکیده مقاله :
یک نویسنده UX میکروکپی را در برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر محصولات دیجیتالی که کاربران برای پیمایش محصول به آن نیاز دارند، برنامه‌ریزی کرده و می‌نویسد. نویسنده تجربه کاربری (UX) یک نسخه برای برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر محصولات دیجیتالی ایجاد می‌کند که به کاربران در جهت‌یابی محصول کمک می‌کند. در ظاهر، نویسندگان UX کپی موجود در یک محصول دیجیتال را ایجاد می کنند. این شامل متن روی دکمه‌ها، منوها، پیام‌های خطا و موارد دیگر می‌شود. ما به این تکه های کوچک متن می گوییم میکروکپی. در یک مفهوم کلی‌تر، نویسندگان UX وظیفه دارند پیام‌های محصول را از درون به بیرون ارائه دهند – همه چیز از صفحات محصول و ایمیل‌ها تا کپی دکمه‌ها و اعلان‌های فشاری. برای انجام موثر این کار، آنها باید درک عمیق و کاملی از کاربر به دست آورند و اغلب تحقیقات UX را انجام دهند. در تین مقاله می خواهیم نویسنده ux یا همان تجربه کاربری را توضیح دهیم.

1- UX Writer کیست ؟

نویسنده UX کیست ؟

نوشتن UX هنر ایجاد متونی است که در سرتاسر رابط محصولات دیجیتال (وب‌سایت‌ها، برنامه‌های موبایل و غیره) ظاهر می‌شوند. همانطور که در دنیای نشر سنتی از این متن به عنوان کپی یاد می شود. اما نوشتن UX با کپی رایتینگ تفاوت دارد زیرا هدف آن هدایت کاربر از طریق رابط به روشی بصری است.

همانطور که برنامه ها و وب سایت هایی که ما استفاده می کنیم پیچیده تر می شوند، نیاز به راهنمایی واضح در آنها نیز افزایش می یابد. اما بیشتر از آن، با تبدیل شدن این محصولات دیجیتال به بخشی از زندگی روزمره ما، ما به عنوان کاربران به دنبال محصولاتی هستیم که طبیعی ترین و روان ترین تجربه را به ما می دهند. این تغییرات در نحوه تعامل ما با فناوری منجر به ایجاد نوشتن UX به عنوان یک رشته در نوع خود شده است.

درواقع نویسنده تجربه کاربری (UX) محتوا را ایجاد می‌کند، از جمله کپی‌ها و متن‌های رابط برای تجربه‌های وب و محصولات با هدف کمک به کاربران در جهت‌یابی محصول. به معنای محدودتر، نویسنده UX بر عناصر خاصی مانند منوها، برچسب ها، پیام های خطا یا ربات های گفتگو تمرکز می کند. آنها همچنین دستورالعمل ها و راهنماهایی را برای کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند، ایجاد می کنند، که شامل قطعات کوچکتر نوشته ای است که به عنوان یک میکروکپی در کنار هم قرار می گیرند. هنگام تولید محتوا، نویسنده UX تعادلی بین صدای برند و نوشتار ایجاد می‌کند که برای کاربران با پیشینه‌ها، سنین و توانایی‌های مختلف به راحتی قابل درک است تا تجربه آن‌ها را با محصول افزایش دهد.

جهت آشنایی بیشتر می توانید مقاله زیر را با عنوان تحلیل آماری چیست مطالعه نمایید.

2- حقوق و دستمزد نویسنده UX و رشد شغلی

در ایالات متحده، یک نویسنده UX ممکن است به طور متوسط سالانه حدود 120000 دلار درآمد داشته باشد. این حدود 60 دلار در ساعت است. نویسندگان UX در موقعیت های سطح ابتدایی می توانند حدود 89000 دلار در سال انتظار داشته باشند. UX Writers با تجربه می توانند تا 150000 دلار در سال درآمد داشته باشند.

نوشتن تجربه کاربری یکی از حوزه هایی در نوشتن محتوا به حساب می آید که شاهد رونق است. هر برندی در تلاش است تا تجربه کاربر را با محصولات خود افزایش دهد که به نفع تصویر برند و فروش آن است. نوشتن UX هسته اصلی تلاش ها برای افزایش تجربه کاربر است، دقیقاً مانند طراحی UX.

3- UX Writer در مقابل مشاغل دیگر

در حالی که نقش یک نویسنده UX ممکن است با دیگر متخصصان نویسندگی مانند کپی رایترها، نویسندگان فنی و استراتژیست های محتوا همپوشانی داشته باشد، نویسنده UX به طور خاص در فرآیند طراحی درگیر است. تفاوت های قابل توجهی بین نوشتن UX و سایر مشاغل مرتبط با نویسندگی وجود دارد.

یک استراتژیست محتوا بر اساس نیازهای سازمان برنامه های محتوایی ارائه می دهد. نویسندگان UX عموماً از دستورالعمل هایی پیروی می کنند که یک استراتژیست محتوا ایجاد می کند. یک نویسنده فنی، محتوایی خاص برای یک جایگاه یا منطقه ایجاد می کند تا درک آن را برای خوانندگان آسان کند. در حالی که از نویسندگان فنی و نویسندگان UX انتظار می رود که هر دو محتوایی با درک آسان بنویسند، نویسندگان فنی محتوای طولانی ایجاد می کنند در حالی که نویسندگان UX محتوای مربوط به جنبه خاصی از وب سایت یا محصولی را ایجاد می کنند که خوانندگان مستقیماً با آن درگیر هستند. یکی دیگر از تخصص های تولید محتوا، کپی رایتینگ است. کپی رایترها بخشی از تیم بازاریابی هستند که به طور خاص بر نوشتن شعارهای بازاریابی، پست های رسانه های اجتماعی و محتوای تبلیغاتی تمرکز می کنند.

4- چگونه یک نویسنده UX شویم؟

زمانی که قصد دارید یک نویسنده UX شوید، برخی از جنبه‌هایی که ارزش تمرکز روی آن‌ها را دارند، به شرح زیر است:

  • مهارت هایی را که نیاز دارید در نظر بگیرید

یکی از پیش نیازها داشتن درک درست از دستور زبان، خوانایی، ساختار جمله و لحن نوشتن است. شما می توانید دوره هایی را دنبال کنید که به افرادی که قصد تمرین نوشتن UX را دارند، ارائه می دهد.

تحقیقات نقش مهمی در ارائه محتوای دقیق خاص وب سایت یا محصول دارد. بنابراین، قبل از نوشتن باید زمان خوبی را صرف درک محصول و هدف کنید.

از آنجایی که نویسندگان UX از نزدیک با طراحان UX کار می کنند، آشنایی با برخی از ابزارهای استاندارد طراحی بصری به شما کمک می کند تا مزیت رقابتی کسب کنید.

  • یک نمونه کار ایجاد کنید

پورتفولیوی یک نویسنده UX باید مجموعه‌ای از محتوای خاص برای نوشتن UX داشته باشد، از جمله نمونه‌ها و کارهای گذشته. هنگام درخواست برای موقعیت های نوشتن UX، نمونه کارها به استخدام کنندگان اجازه می دهد مهارت ها و تجربه نوشتن شما را بسنجند. می توانید به دنبال منابع آنلاینی بگردید که به شما در ایجاد یک نمونه کار جذاب کمک می کند.

  • کسب تجربه کنید

تجارب گذشته توسط استخدام کنندگان بسیار جدی گرفته می شود و اغلب در شرح وظایف برجسته می شود. با این حال، می‌توانید با نقش‌های مشابه دیگری مانند کپی‌رایتینگ و نوشتن فنی که فرصتی برای تمرین نوشتن UX در اختیار شما قرار می‌دهد، شروع کنید. همچنین می توانید دوره های نویسندگی UX را دنبال کنید.

5- بفهمید مردم چگونه آنلاین می خوانند

تفاوت قابل توجهی در نحوه دریافت محتوای آنلاین توسط خوانندگان در مقایسه با محتوای چاپی وجود دارد. برای شروع، در حالی که چاپ مبتنی بر نویسنده است، محتوای مبتنی بر وب خواننده محور است. کاربران با وب به عنوان یک رسانه فعال برخورد می کنند و برای انجام کارها با محتوا تعامل دارند. این امر مستلزم آن است که محتوای آنلاین قابل اجرا باشد.

یکی از مهم ترین جنبه هایی که نویسندگان UX باید در نظر بگیرند، الگوی ردیابی چشم است که خوانندگان معمولاً هنگام مطالعه آنلاین از آن پیروی می کنند. کاربران از الگوی خواندن F شکل هم در تلفن همراه خود و هم در صفحه نمایش بزرگتر پیروی می کنند، به این معنی که محتوا باید به گونه ای طراحی شود که بیشتر اطلاعات را در بالا و سمت چپ نمایش دهد.

علاوه بر این، مردم احتمالاً زمانی که در وب مطالعه می کنند، فقط کمی مطالعه می کنند. مرور محتوا و اسکن معمول است. بنابراین، محتوای آنلاین باید بسیار دقیق تر و مختصرتر باشد. این همچنین به این معنی است که محتوای آنلاین باید مستقیماً به دنبال آن باشد و به خوانندگان آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه دهد، که تضمین می‌کند که محتوای شما زمان زیادی را برای خواننده تلف نمی‌کند.

6- نوشتن، قالب بندی و ساختار خود را بهبود بخشید

اساسی ترین جنبه ای که هنگام نوشتن یک کپی باید در نظر گرفته شود، تعیین مخاطب هدف و آنچه که محتوا قصد دستیابی به آن را دارد، است. این به شما ایده روشنی در مورد اینکه چه چیزی را در محتوای خود بگنجانید و از چه چیزهایی اجتناب می کنید به شما می دهد. هنگامی که مخاطبان خود و هدف محتوا را شناختید، در اینجا عواملی وجود دارد که باید برای بهبود نوشتار خود در نظر داشته باشید.

  • زبان ساده

زبان ساده که معمولاً به عنوان خوانایی شناخته می‌شود، به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند، با وجود متنوع بودن، به راحتی محتوای شما را درک کنند. استفاده از کلمات رایج و پرهیز از استفاده از جملات پیچیده می تواند به شما در دستیابی به خوانایی بالا کمک کند.

  • لحن صدا

وقتی از لحن صدایی استفاده می کنید که برای مخاطبانتان مناسب است، معنای محتوای شما واضح تر می شود. محتوای UX ممکن است برای افراد حرفه ای یا غیرمجاز هدف قرار گیرد. اگر از اصطلاحات فنی خاصی هنگام نوشتن برای افراد غیر استفاده کنید، ممکن است سردرگمی زیادی ایجاد کند. بنابراین، دانستن مخاطبان خود برای استفاده از تن صدای مناسب بسیار مهم است. علاوه بر این، ممکن است تصمیم بگیرید که از سبک نوشتاری رسمی، نیمه رسمی یا غیر رسمی بر اساس تصویر و هدف برند خود استفاده کنید.

  • اصطلاحات و نوشتن برای کارشناسان

اصطلاحات واژگان، کلماتی هستند که متخصصان این حوزه می فهمند. در حالی که ممکن است برای افرادی که با ویژگی‌های یک موضوع یا حوزه خاصی آشنا هستند درک اصطلاحات ساده باشد، اما درک آن برای افراد خارجی یا افراد غیر عادی ممکن است آسان نباشد. هنگام استفاده از اصطلاحات تخصصی، باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما متخصصان هستند.

  • قالب بندی و ساختار محتوا

محتوای شما باید به گونه ای ساختار یا قالب بندی شده باشد که استفاده محتوای شما را برای مخاطب آسان کند. به عنوان مثال، می‌توانید محتوای خود را به زیرعنوان‌های مختلف تقسیم کنید، از نقاط برای گزینه ها اضافه کنید و بیش از 4 تا 5 جمله در یک پاراگراف نداشته باشید تا محتوا پرکلام به نظر نرسد.

7- بهترین روش‌ها برای کپی کوتاه: عنوان، برچسب‌های فرمان و پیوندها

هنگام نوشتن یک کپی کوتاه، سه جنبه اصلی که به ارزش توجه دارد عبارتند از عنوان، برچسب فرمان و پیوندها. سرفصل ها کمک می کنند تا مشخص شود محتوا دقیقاً در مورد چیست، بنابراین برای کاربران روشن می شود که چه چیزی می خوانند. برچسب‌های فرمان بیان می‌کنند که چه چیزی موفق به انجام یک اقدام خاص توسط کاربر می‌شود. علاوه بر این، متن های پیوند ترکیبی از کلمات هستند که مشخص می کنند با کلیک بر روی پیوند، خوانندگان به کجا هدایت می شوند. وقتی روی این جنبه‌ها تمرکز می‌کنید، به احتمال زیاد محتوای واضح و کاربردی ایجاد می‌کنید که برای مخاطبانتان جذاب باشد.

8- استراتژی محتوا و ارزیابی مداوم

استراتژی محتوا یک فرآیند مستمر است که شامل نگهداری، نظارت و بهبود اطلاعات در طول زمان است. همانطور که شرکت ها یا سازمان ها رشد می کنند و کارمندان یا کارشناسان بیشتری در هیئت مدیره دارند، استراتژی محتوا نیاز به اصلاح دارد.

به همین ترتیب، زمانی که شرکت‌ها تغییراتی را در نحوه مخاطب قرار دادن کاربران خود ایجاد می‌کنند – چه به صورت بزرگ و چه کوچک – استراتژی محتوا نیاز به اصلاحاتی دارد. بنابراین، استراتژی محتوا اساساً شامل ارزیابی محتوای موجود و یافتن راه‌هایی است که از طریق آن می‌توان محتوای بهتری ایجاد کرد و چگونه محتوای موجود را بهبود داد یا حفظ کرد.

9- سوالات متداول

1. آیا برای تبدیل شدن به یک نویسنده UX نیاز به مطالعه UX دارید؟

خیر، افرادی که آرزو دارند نویسنده UX شوند نیازی به مطالعه UX ندارند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که داشتن درک خوب از طراحی UX به شما بینش بهتری برای ایجاد محتوایی می دهد که تجربه کاربر را افزایش می دهد. برای این کار، می‌توانید روی فرآیند طراحی UX تمرکز کنید، که به شما کمک می‌کند تا با هم تیمی‌های خود و سایر تیم‌ها و متخصصان بهتر همکاری کنید تا بتوانید ارزش بیشتری به محتوای خود بیفزایید.

2. چه چیزهایی را در یک نمونه کار نویسنده UX گنجانده اید؟

برخی از اطلاعات اولیه برای گنجاندن در نمونه کارها نویسندگان UX، اطلاعات محتوای شما، اطلاعات کلیدی در مورد شما، و توضیحات مختصری از مشکلات به همراه راه حل های ابداع شده توسط شما است. پورتفولیوی نویسنده UX به استخدام‌کنندگان فرصتی می‌دهد تا به توانایی‌های واقعی شما نگاه کنند. بنابراین، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک نمونه کار که تأثیر خوبی از خود به جای می‌گذارد، افزودن بهترین کارهای گذشته خود به مجموعه خود است. هنگامی که برای یک موقعیت نویسنده UX درخواست می کنید، نمونه کار شما باید راه حل های طراحی را نیز به عنوان بخشی از محتوای شما داشته باشد.

3. چرا نویسندگان UX اهمیت دارند؟

نویسندگان UX مانند پلی بین محصول و کاربران هستند و به کاربران اطمینان می دهند که از طریق کپی و میکروکپی به طور یکپارچه با محصول تعامل دارند.

اشتراک گذاری این محتوا، پلتفرم خود را انتخاب کنید!
مطالب مرتبط دیگر :

  • رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟
رگرسیون لجستیک (logistic regression) چیست؟

اکتبر 4, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله:رگرسیون لجستیک احتمال وقوع یک رویداد، مانند رای دادن یا رای ندادن، را بر اساس یک مجموعه داده از متغیرهای مستقل تخمین می‌زند. این نوع مدل آماری (که به آن مدل لاجیت نیز گفته [...]

  • الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟
الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم خفاش (Bat Algorithm) یک الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر جمعیت است که برای حل مسائل بهینه سازی پیوسته استفاده می شود. این الگوریتم برای بهینه سازی راه حل ها در رایانش ابری، [...]

  • الگوریتم کرم شب تاب چیست؟
الگوریتم کرم شب تاب چیست؟

اکتبر 3, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: الگوریتم کرم شب تاب چیست؟ الگوریتم های الهام گرفته از زیست، که به عنوان الگوریتم های الهام گرفته از طبیعت یا الگوریتم های تکاملی نیز شناخته می شوند، تکنیک های محاسباتی هستند [...]

  • آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال
آزمون فریدمن: تعریف، فرضیات، زمان استفاده و مثال

سپتامبر 30, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: آزمون فریدمن ابزاری آماری برای مقایسه نمونه‌ها یا اندازه‌گیری‌های مکرر است زمانی که مفروضات پارامتریک برآورده نمی‌شوند. در واقع آزمون فریدمن توسعه‌ای از آزمون Wilcoxon signed-rank test و آنالوگ ناپارامتری از اندازه‌گیری [...]

  • برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند
برنامه نویسی فرانت اند: راهنمای جامع توسعه فرانت اند

سپتامبر 27, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: اگر بخواهیم فرانت اند (Front-end) یا با اسم های دیگر سمت مشتری یا سمت کاربر را توضیح دهیم بهتر است بدانید که توسعه دهنده فرانت اند (Front-End Developer) به کمک زبان های برنامه [...]

  • برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد
برنامه نویسی تحت وب چیست؟ انواع، کاربرد و عملکرد

سپتامبر 24, 2024|بدون دیدگاه

چکیده مقاله: امروزه تصور جهانی بدون اینترنت و وب سایت‌ها تقریباً غیرممکن است. در سال‌های اخیر، تقاضا برای برنامه نویسان وب حرفه‌ای به طور چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین می توانید انواع کارشناسان این [...]